- Vragen vooraf
- Wachtruimte
- Receptie
- Chatten
- Vragen achteraf
Hieronder lees je over de verschillende stappen en hoe het chatten in zijn werk gaat.
Uitleg bij de verschillende stappen
Vragen vooraf
Voor de chat begint, stellen we je graag een aantal korte vragen. Het invullen duurt maar een paar minuten. Je bent anoniem en we gaan zorgvuldig en vertrouwelijk met je gegevens om. Als je alle vragen ingevuld hebt, opent de receptionist de chat.
Wachtruimte
Het kan gebeuren dat er niet direct een receptionist beschikbaar is en dan kom je in onze online wachtruimte terecht. Hier vind je een aantal filmpjes en oefeningen die je kunt bekijken en uitproberen. Ondertussen proberen we de wachttijd voor jou natuurlijk zo kort mogelijk te houden.
Receptie
Als één van de receptionisten beschikbaar is, wordt de chat geopend. Deze zal je vragen wat er aan de hand is en kan je doorverbinden met een hulpverlener met wie je verder in gesprek gaat.
Het is beter als je tijdens het chatgesprek niet in de buurt bent van gevaarlijke spullen en niet in een gevaarlijke situatie bent. De receptionist zal je daarom hierover ook een aantal vragen stellen.
Chatten
Nadat je bent doorverbonden met een hulpverlener hoef je niet alles opnieuw te vertellen. De hulpverlener kan lezen wat je met de receptionist hebt besproken.
In het chatgesprek willen we goed naar jou luisteren en als je wilt, kunnen we ook met je meedenken over wat jou kan helpen. Dat kan een gesprek zijn, maar dit kan ook betekenen dat we met je meedenken hoe je een lastig moment goed door kan komen of hoe je de stap kan zetten om je gedachten bespreekbaar te maken.
Vragen achteraf
Als het chatgesprek afgerond is, horen we graag hoe het dan met je gaat en wat je van het gesprek vond. Hiervan willen we leren hoe we onze hulp kunnen verbeteren. Het kost je maar een paar minuten tijd om de korte vragen te beantwoorden. Alvast hartelijk bedankt!
Privacy, anonimiteit en voorwaarden
Lees de informatie over privacy en anonimiteit en onze voorwaarden.